18. joulukuuta 2023

JAE JOKA TOI RAUHAN

Kuinka D. L. Moody auttoi minua

Kirjoittanut pastori J. Wilbur Chapman, D. D.

Tahdon kertoa sinulle, kuinka voit pelastua ja kuinka voit tietää olevasi kristitty. Opiskelin valmistuakseni Jumalan työhön. Kuulin, että D. L. Moody saarnaisi Chicagossa ja menin kuuntelemaan häntä. Lopulta pääsin hänen jälkikokoukseensa enkä koskaan unohda sitä vaikutusta, joka kävi lävitseni, kun hän tuli ja istuutui viereeni kyselemään. Hän kysyi, olenko kristitty. Sanoin: ”En ole varma, olenko kristitty vai en.”

Hän kyseli minulta, olinko jonkun seurakunnan jäsen. Sanoin, että' olin, mutta että en aina ollut varma, olinko kristitty vai en. Hän otti ystävällisesti Raamattunsa ja avasi sen Johanneksen viidennen luvun kohdalta, jonka jae 24 kuuluu näin: ”Totisesti, totisesti minä sanon teille; joka kuulee minun sanani ja uskoo Häneen, joka on minut lähettänyt, sillä on. iankaikkinen elämä, eikä hän joudu tuomittavaksi, vaan on siirtynyt kuolemasta elämään.”

Eikö olekin suurenmoinen raamatunpaikka. Luin sen läpi ja hän sanoi: ”Uskotteko sen?” Vastasin: ”Kyllä” Otatteko sen vastaan?” Sanoin: ”Kyllä.” ”No niin, silloinhan olette kristitty.” ”Joskus luulen, että olen, joskus pelkään, että en ole.”

Hän sanoi hyvin ystävällisesti: ”Lukekaapa se uudelleen.”

Luin sen uudelleen. ”Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka kuulee minun sanani ja uskoo Häneen, joka on minut lähettänyt, sillä on iankaikkinen elämä, eikä hän joudu tuomittavaksi, vaan on siirtynyt kuolemasta elämään.”

Sitten hän sanoi: ”Uskotteko sen?” ”Vastasin: ”Kyllä.” ”Otatteko vastaan Hänet?” Sanoin: ”Kyllä.” ”No”, hän sanoi, ”oletteko kristitty?”

Aloin juuri sanoa jälleen, että joskus pelkäsin, etten ollut, kun hän yllättäen olikin aivan jyrkkä kanssani. Hän kääntyi silmät säkenöiden puoleeni ja sanoi: ”Kuulkaahan, ketä Te oikein epäilette?”

Silloin näin ensi kerran, että kun pelkäsin, etten olisi kristitty, epäilin Jumalan Sanaa. Luin sen uudelleen silmieni täyttyessä kyynelistä.

Tuosta päivästä lähtien minulla on ollut paljon suruja ja iloja, mutta koskaan en hetkeäkään ole epäillyt, ettenkö olisi kristitty, koska Jumala sanoi niin.

Nyt pyydän Sinua asettamaan jalkasi tälle lupaukselle ja sanomaan: ”Kyllä, tästä hetkestä lähtien minä tiedän, että olen kristitty.