19. maaliskuuta 2022

Seitsemäs Sinetti



Ja kun Karitsa avasi seitsemännen sinetin, tuli taivaassa äänettömyys, jota kesti noin puoli hetkeä.
Revelation 8:1

Tässä yhdessä lauseessa ei ole paljon tietoa, mutta se on luultavasti koko Raamatun salaperäisin jae.

Ensimmäiset kuusi Sinettiä kulkevat järjestyksessä, alkaen Ilmestyskirja 6:1 ja loppuen Ilmestyskirja 6:17. Sitten siellä on seitsemäs luku, jossa ei mainita mitään Seitsemännestä Sinetistä. Veli Branham rinnastaa Matteus 24. kuuden ensimmäisen Sinetin kanssa, mutta siellä ei mainita Seitsemättä. Ainoa asia, minkä me tiedämme on tuo lyhyt jae 8. luvussa, joka sanoo, että siellä oli hiljaisuus. Miksi siellä oli hiljaisuus? Mitä tämä Seitsemäs Sinetti tarkoittaa?

Nyt, pankaa merkille, että Israel – Israel uskoo vain omia profeettojaan, ja vasta sen jälkeen kun heidät on vahvistettu. Eikä missään kautta seurakunnan ajanjakson, varhaisen apostolisen seurakunnan päivistä lähtien, Protestanttisella seurakunnalla ole ollut profeettaa. Kertokaa minulle, kuka se oli, ja näyttäkää se minulle: ei koskaan. Varhaisessa apostolisessa ajassa heillä oli yksi, nimeltään Agabus, joka oli vahvistettu profeetta. Mutta kun pakanat tulivat Jumalan perintöosaan, ja Paavali kääntyi pakanain puoleen, sen jälkeen kun Pietari (niin kuin me luimme eilen illalla) oli saanut Herralta sen, että Hän ottaisi omalle nimelleen kansan pakanoista, Morsiamensa, sen jälkeen siellä ei ole koskaan ollut historian sivuilla pakanaprofeettaa.

No niin, menkää takaisin läpi historian ja ottakaa selvää. Miksi? Tarkalleen, se olisi vastoin tarkalleen Sanaa. Kun ensimmäinen tuli esiin, se oli leijona. Se oli profeetan Sana. Sitten seuraavaksi tuli työ, uhri. Seuraavaksi tuli esiin miehen oveluus. Mutta meille on luvattu viimeisinä päivinä sen palaavan seurakuntaan ojentamaan kaiken, mikä on johdettu harhaan – tehty väärin – jätetty tekemättä, sillä täällä on ennustettu, että seitsemännen enkelin sanoma saattaisi päätökseen Jumalan
salaisuudet. Ja sitten me olemme menneet sen kaiken lävitse. Me näemme, että se on täydellisessä sopusoinnussa Kirjoitusten kanssa. Tämä on syy siihen.

Nyt, voitteko te kuvitella, kun tämä henkilö tulee esiin – kun hän tulee, muistakaa, se on oleva niin vaatimatonta ja muuta, että seurakunnat menevät kaukaa sen ohitse. Ja voitteko te kuvitella, että seurakunnat, jotka ovat yhä uskonpuhdistajien perinnäissääntöjen alla, voisivat koskaan vastaanottaa Jumalalta profeettaa, joka olisi lujasti heidän opetuksiaan ja organisaatioitaan vastaan?

No niin, on vain yksi henkilö, joka voisi täyttää sen, tietääkseni vain yksi henki on milloinkaan ollut maan päällä; se olisi joko… Sen täytyisi olla Elia omana aikanaan. Ja oli ennustettu, että se tulisi olemaan, mikä ei ole mitään muuta kuin Kristuksen Henki. Kun Kristus tuli, Hän oli täyteys; Hän oli profeetta; Hän oli profeettojen Jumala. Katsokaa, näettekö?
63-0324 Seitsemäs Sinetti

No niin, katsokaa tänne. Näettekö? ”Ja Hän lähettää enkelinsä pasuunan kanssa ja Hän kokoaa valittunsa taivaan neljältä kulmalta.” No niin, Hän aloittaa. Katsokaahan, Hän ei sano mitään Seitsemännestä Sinetistä täällä. Näettekö? Hän puhui Kuudennen Sinetin: Ensimmäinen, Toinen, Kolmas, Neljäs, Viides ja Kuudes, mutta huomatkaa.

Mutta oppikaa viikunapuusta vertaus: kun sen oksa jo on tuore ja lehdet puhkeavat, niin te tiedätte, että kesä on lähellä.

Samoin te myös, kun näette tämän kaiken, tietäkää, että se on lähellä, oven edessä.

Tuo viimeinen – tuo kysymys, jonka he kysyivät Häneltä: ”Ja mikä on maailmanlopun merkki?” Kun te näette nämä juutalaiset… Kun te näette näiden
muiden asioiden tapahtuvan, te tiedätte, mitä tulee tapahtumaan. Nyt, kun te näette nämä juutalaiset… Puhuen juutalaisille…

Nyt, tarkatkaa. Keille Hän on puhumassa? Pakanoilleko? Juutalaisille, juutalaisille. Näettekö? No niin, Hän sanoi: ”Te tulette kaikkien kansojen vihattaviksi Minun Nimeni tähden,” ja niin edelleen… Nyt, kun Hän sanoi… Te näette näiden juutalaisten alkavan työntää esiin silmujaan, kun tuo Israel alkaa kääntyä takaisin, tullen omaan maahansa, kun se tulee sinne, Seurakunta on valmis ylöstempaukseen, ja jäljellä on ainoastaan kolme ja puoli vuotta vanhan maailman loppuun, ja se menee kaaokseen, ja esiin tulee Tuhatvuotinen valtakunta uuden – uuden maan päälle. Hän sanoi: ”Se on aivan oven edessä.”

No niin, tuhat vuotta maan päällä on Jumalalle vain yksi päivä. Ja kolme ja puoli vuotta, mitä se olisi? Niin monta sekuntia Jumalan aikaa. Siitä syystä Hän sanoi: ”Se on oven edessä.” ”Totisesti Minä sanon teille, ettei tämä sukupolvi häviä (katoa, nämä ihmiset), ennen kuin kaikki nämä asiat ovat…” mitkä? Mikä ei katoa? He ovat koettaneet tappaa juutalaiset maan päältä koko ajan. He eivät koskaan kykene tekemään sitä.

Mutta pankaa merkille, että se sukupolvi juutalaisia, joka on nähnyt paluun takaisin Palestiinaan, se sukupolvi tulisi näkemään näiden asioiden tapahtuvan. Ja vasta kahtena viime vuotena se on täysin tullut omaksi kansakunnakseen, jolla on oma raha ja niin edelleen. Siellä se on.

No niin, missä me olemme, ystävät? Sinetit ja kaikki on avautumassa, nyt meillä on tämä tässä välissä. Siinä se on. Katsokaa, mihin me olemme asettumassa? Minä toivon, että te käsitätte sen. Minulla ei ole mitään koulutusta. Ja minä tiedän, mistä minä puhun, mutta ehkä minä en voi selittää sitä – selittää sitä niin, että siinä olisi järkeä teille. Mutta minä toivon, että Jumala ottaa sekaiset sanani ja jaa ne oikein (Ymmärrättehän?), ja sallii teidän tietää, mitä se on, koska se on - me olemme sen ovella. Me olemme siinä ajassa.
63-0324 Seitsemäs Sinetti

Meidän täytyy muistaa, että tämä Seitsemäs Sinetti kaikkien asioiden lopun aika. Se on totta. Seitsemällä Sinetillä sinetöityyn Kirjaan kirjoitetut asiat (Ennen maailman perustamista sinetöity lunastuksen suunnitelma), se kaikki päättyy. Se on loppu; se on kompuroivan maailman loppu. Se on kamppailevan luonnon loppu. Se on kaiken loppu. Siellä loppuvat pasuunat. Se on vihan maljojen loppu. Se on maan loppu. Se on… Se on jopa ajan loppu. Aika kuluu loppuun; Raamattu sanoi niin. Matteuksen 7. luku – minä tarkoitan Ilmestyskirjan 7 luk – 10. luku ja 1 -7 jakeet. Aika kuluu loppuun. Enkeli sanoi: ”Aikaa ei ole enää oleva,” kun tuo – niinä päivinä kun tämä suuri asia tapahtuu. Kaikki loppuu tänä aikana, loppu – tämän Seitsemännen Sinetin lopussa.

Huomatkaa, se on seurakunnan ajanjakson loppu. Se on Seitsemän Sinetin loppu. Se on pasuunoiden loppu. Se on vihan maljojen loppu, ja se jopa päättää siirtymisen Tuhatvuotiseen valtakuntaan; se on Seitsemännessä Sinetissä.
63-0324 Seitsemäs Sinetti

Ja nyt, yhtä varmasti kuin minä seison tänä iltana puhujakorokkeella, minulla oli ilmestys, joka paljasti… Se on kolminaisella tavalla. Niin, että minä puhun teille siitä Jumalan avulla sen taitteesta. Ja sitten te… Menkäämme siihen ensiksi. Tässä on ilmestys aloittaaksemme, mitä… Minä haluan kertoa teille, mitä se on. Se, mitä tapahtuu, on, että nuo seitsemän ukkosenjylinää jyrisevät, joiden hän kuuli jyrisevän, ja joita häntä kiellettiin kirjoittamasta, siinä on se salaisuus, joka on noiden seitsemän peräkkäin tulevan ukkosenjylinän takana.

No niin. miksi? Osoittakaamme se. Miksi? Se on salaisuus, jota kukaan ei tiedä. Johannesta kiellettiin kirjoittamasta siitä, jopa, jopa kirjoittamasta siitä symbolina. Miksi? Sen tähden siellä taivaassa ei ole mitään toimintaa, se olisi saattanut paljastaa salaisuuden. Näettekö te sen nyt? Jos se on niin suurta, se täytyy lukea mukaan, koska sen täytyy tapahtua, mutta kun nuo seitsemän ukkosenjylinää…

Nyt, huomatkaa, kun nuo seitsemän enkeliä tulivat esiin puhaltaakseen pasuunaansa, siellä oli yksi ukkosenjylinä. Kun Israel koottiin, siellä oli pasuuna. Kun aikaa ei ole enää oleva, viimeinen pasuuna… Yksi ukkosenjylinä, mutta täällä seitsemän peräkkäistä ukkosenjylinää aivan jonossa: yksi, kaksi, kolme, neljä, viisi, kuuis, seitsemän, se on täydellinen luku. Seitsemän ukkosenjylinää rivissä, eivät kuuluneet… tehden vain – vain yksi, kaksi, kolme, neljä, viisi, kuusi seitsemän peräkkäin. Sitten taivaat eivät voineet kirjoittaa sitä. Taivaat eivät voineet tietää siitä, ei mitään muuta, koska mitään muuta ei tapahdu. Se on rentoutumisen aika. Se on niin suuri, että se on pidetty salassa jopa enkeleiltä. No niin, miksi?

Jos saatana saisi siitä vihiä. hän voisi tehdä suurta vahinkoa. On yksi asia, mitä hän ei tiedä. No niin, hän voi selittää, mitä tahtoo, ja jäljitellä jokaista lahjaa (Minä toivon, että te opitte), mutta hän ei voi tietää tätä. Sitä ei ole edes kirjoitettuna Sanassa. Se on täydellinen salaisuus. Enkelit, kaikki vaikenivat. Jos he olisivat tehneet yhdenkään liikkeen, se olisi saattanut paljastaa jotakin, niinpä he vain vaikenivat, lakkasivat soittamasta harppujaan; kaikki pysähtyi.
63-0324 Seitsemäs Sinetti

Muistakaa, saatana on koettava jäljitellä. Hän koettaa matkia kaikkea, mitä seurakunta tekee. Hän on koettanut tehdä sen. Me olemme nähneet sen antikristuksesta; mutta tätä yhtä asiaa hän ei voi jäljitellä. Siellä ei tule olemaan mitään matkimista tämän suhteen (Näettekö?), koska hän ei tiedä sitä. Ei ole
mitään tapaa hänen saada tietää sitä. Se on kolmas nykäisy. Hän ei vain tiedä siitä mitään. Näettekö? Hän ei ymmärrä sitä.
63-0324 Seitsemäs Sinetti

Oi, millaisessa päivässä me elämmekään, millainen suuri asia. Näettekö te sen mysteerin ja salaisuuden? Kolmas… Seisoessani siellä, kun tämä jätti minut, jotakin vain tuli minulle ja sanoi: ”Älä pelkää.” No niin, minä en kuullut mitään ääntä, se oli kuin puhuttu minun sisälläni. Minun täytyy vain kertoa teille totuus, juuri tarkalleen se, mitä tapahtui. Jokin kosketti ja sanoi: ”Älä pelkää. Tämä on tuo kolmas nykäisy.”

Kolmas nykäisy, muistatteko te sen? Hän sanoi: ”Sinulla on ollut tämän suhteen, mitä olet koettanut selittää, niin monia jäljittelijöitä.” Mutta Hän sanoi: ”Älä edes koeta sitä tämän suhteen.” Muistatteko te sen? Kuinka moni muistaa tuon näyn? Sehän on nauhoilla ja kaikkialla. Se on ollut noin kuusi vuotta sitten – seitsemän vuotta sitten. Hän sanoi: ”Älä koeta selittää sitä.” Hän sanoi: ”Tämä on kolmas nykäisy, mutta minä kohtaan sinut siellä.” Onko se totta? Hän sanoi: ”Älä yritä…”
63-0324 Seitsemäs Sinetti

Meidän keskellämme ei ole ketään suurta miestä. Me emme ole suuria miehiä tai naisia – me olemme kaikki veljiä ja sisaria, me olemme kaikki samaa joukkoa. Me emme ole suuria. Yksi ei tee toista suuremmaksi kuin toista – mitään sellaista ei ole tehtävänä. Ei todellakaan. Me olemme kaikki inhimillisiä olentoja. Älkää koettako selittää näitä asioita. Älkää koettako tehdä mitään muuta, kuin vain elää elämää lähellä Jeesusta Kristusta, antaen ylistyksen ja kunnian Hänelle. Ymmärtääkö jokainen sen nyt? Aamen. Rakastakaa Häntä koko sydämestänne. Teettekö te sen?

Minä rakastan Häntä (Ja tulen rakastamaan) minä rakastan Häntä

Koska Hän ensin rakasti minua,

Ja maksoi minun pelastukseni

Golgatan puulla.

Ylistys Jumalalle. Ymmärtääkö jokainen täysin? Uskooko jokainen? Muistakaa, kun minä ensiksi aloitin: ”Kuka uskoo meidän todistuksemme? kenelle Herran käsivarsi paljastetaan?” Onko Hän paljastanut teille armonsa, hyvyytensä? Aamen. Muistakaa vain, rakastakaa Häntä koko sydämestänne. Minä menen nyt takaisin kotiin; minä palaan tänne jälleen, jos Herra suo, kesäkuun alussa. Ehkä jos Herra laittaa sen sydämelleni, ehkä johonkin aikaan alkukesästä, kuten kesäkuussa tai jossakin, ehkä alkusyksystä, jos Herran tulo viipyy, minä haluaisin tulla takaisin ja asettaa toiset seitsemän iltaa Seitsemää Viimeistä Pasuunaa varten. Pitäisittekö te siitä? Pitäisittekö… Rukoiletteko te minun puolestani, että Jumala auttaa minua? Hyvä on. Kunnes me jälleen tapaamme, muistakaa tämä hyvä vanha laulu.

Minä rakastan Häntä, Minä rakastan Häntä

Koska Hän ensin rakasti minua,

Ja maksoi minun pelastukseni

Golgatan puulla.

Nyt, minä haluan teidän kumartavan päänne. Minä haluan rukoilla teidän puolestanne. Ennen kuin teidän pastorinne päättää kokouksen, minä haluan rukoilla teidän puolestanne.

Taivaallinen Isämme, suo ihmisten, Herra, ymmärtää, mistä minä olen varma, että täällä on joitakin, jotka eivät ymmärrä. Mutta, Isä, suo heidän – suo heidän tietää päämäärä, ja suo heidän ymmärtää, Isä, että – että se on Sinun armosi heitä kohtaan, kun nämä asiat on paljastettu. Ja minä haluan kiittää Sinua, Herra, siitä tiedosta, että me tiedämme nämä asiat, jotka Sinä olet paljastanut meille. Ja minä rukoilen heidän jokaisen puolesta täällä, jokaisen, joka on ollut läsnä kokouksessa.

Jos täällä on joitakin, jotka eivät usko, suo, Herra, että heistä tulee uskovaisia. Minä rukoilen kaikkien niiden puolesta, jotka kuulevat nämä sanomat ääninauhalta. Ja jos ne osuvat, ja epäilemättä niin tulee tapahtumaan, koteihin ja moniin uskomattomiin paikkoihin, joissa ollaan erimieltä… Mutta Isä, minä rukoilen jokaisen puolesta, että ennen kuin he sanovat pilkkaavia sanoja, että he ensiksi istuutuisivat ja tutkisivat Kirjoituksia sen suhteen, mitä on sanottu, ja sitten sanoisivat Sinulle, että he todella ovat vilpittömiä ja haluavat tietää, onko se totta vaiko ei. Ja minä rukoilen heidän puolestaan, Isä.

Ja minä rukoilen niiden puolesta, jotka ovat seisoneet seinien vierellä, jotka ovat seisseet ulkona, jotka ovat istuneet autoissaan, pienten lasten puolesta, ja kaikkien puolesta, jotka ovat olleet sisällä – aivan kaikkien puolesta, Herra, minä rukoilen heidän puolestaan. Ja minä rukoilen, että minun rukouksiini vastataan, että Sinä siunaat heitä. Ensiksi, Herra, anna jokaiselle Iankaikkinen Elämä. Minä rukoilen, ettei kukaan heistä joudu kadotetuksi, ei yksikään. Ja nyt, Isä, me emme tiedä, milloin tämä suuri tapahtuma tulee olemaan, mutta kun me näemme näiden merkkien ilmestyvän ja raamatullisia tapahtumia, se varoittaa meidän sydäntämme yli määrän. Ja minä rukoilen, Isä, että Sinä autat meitä.

Ja minä rukoilen, että Sinä autat meidän rakasta pastoriamme, veli Nevilleä. Herra, suo hänen olla täynnä armoa ja täynnä voimaa ja ymmärrystä, niin että hän voi ottaa tämän varastoidun ruoan ja ruokkia Jumalan karitsoita. Herra, minä rukoilen, että sinä pidät sairaudet kaukana meistä. Suo tapahtua niin, että kun ihmiset tulevat sairaiksi, että he muistavat aina läsnä olevan ja kaikkiriittävän Herran Jeesuksen veren olevan siellä alttarilla suorittamassa sovitusta. Ja minä rukoilen, että he paranevat välittömästi. Ja minä rukoilen, että Sinä pidät saatanan voiman poissa heistä, niin ettei se lannista heitä tai saa heitä yrittämään tehdä kultteja tai… Pidä vain kaikki vihollisen voimat poissa, Herra. Pyhitä meidät Sanallasi. Suo se, Herra.

Sitten, Herra, minä rukoilen, että Sinä autat minua. Minä – minä –minä – olen alkamassa kuihtua pois, Herra. Minä tiedän, ettei päivieni määrä voi olla enää paljon enempää, ja minä rukoilen, että Sinä autat minua. Suo minun olla uskollinen, Herra, ja rehellinen ja vilpitön, että minä voisin olla kykenevä viemään sanomaa niin pitkälle, kuin minun on määrätty sitä vievän. Ja kun tulee se aika, että minun tulee asettua maata, kun tulen tuolla joelle, ja sen aallot alkavat tulla päälleni, Oi Jumala, suo, että voin ojentaa tämän miekan jollekin toiselle, joka on oleva rehellinen Sen kanssa, Herra, ja on kuljettava totuutta. Suo se, Herra. Siihen asti, auta minua olemaan vahva ja terve ja rohkea. Auta seurakuntaani. Siunaa meitä yhdessä, Herra. Me olemme Sinun.

Me tunnemme, että Sinun Henkesi on nyt meidän keskellämme. Me uskomme, että Sinä vastaat meidän rukouksiimme, sillä me annamme itsemme Sinulle Sinun Sanasi kanssa palvelusta varten lopuiksi päiviksemme täällä maan päällä, Jumalan Pojan, Jeesuksen Kristuksen, meidän rakkaan Pelastajamme nimessä, Hänen kunniakseen. Aamen.

Minä… (Jumala siunatkoon teitä), Minä rakastan Häntä (koko sydämestäni)

Koska Hän ensin rakasti minua
63-0324 Seitsemäs Sinetti

www.branham.org