Ja kun Karitsa avasi kolmannen sinetin, kuulin minä kolmannen olennon sanovan: "Tule!" Ja minä näin, ja katso: musta hevonen; ja sen selässä istuvalla oli kädessään vaaka.
Ja minä kuulin ikäänkuin äänen niiden neljän olennon keskeltä sanovan: "Koiniks-mitta nisuja yhden denarin, ja kolme koiniksia ohria yhden denarin! Mutta älä turmele öljyä äläkä viiniä."
Ilmestyskirja 6:5-6
Salaisuus jatkuu kolmannen hevosen ratsastajaan. Tällä kertaa hän on mustan hevosen selässä ja hän on hyvin tuttu meille kaikille. Mitä vaaka, vehnä, ohra ja viini edustavat? Nyt me tiedämme, että elävä olento lähtee taistelemaan hevosen ratsastajaa vastaan, mutta entä ääni, joka tulee neljän olennon keskeltä? Sitä ei ollut kahdessa muussa Sinetissä. Kuka se voi olla?
Niin kauan kuin te olette tuossa Sanassa, te olette turvassa. ”Jos te pysytte Minussa ja minun Sanani teissä, silloin anokaa vain mitä tahdotte…” Siinä se on, Sana.63-0320 Kolmas sinetti
Heprealaiselle morsiamelle oli luvattu Sanan palaavan, ja hengelliselle morsiamelle Helluntaista, kun hän lankesi Nikeassa, silloin hänelle luvattiin, että viimeisinä päivinä Sana tulisi jälleen, Nyt te sanotte… Silloin… Jos te haluatte toisen Raamatunpaikan, ottakaa tämä, Ilmestyskirja 10. Ja sanottiin: “Sinä hetkenä, viimeisen enkelin aikana, seitsemännen enkelin, seitsemännen sanansaattajan, alkaessa julistuksensa, Jumalan salaisuus tulee päätökseen (Näettekö?) ennalleen asettaminen takaisin Sanaan. Raamattu sanoo, että tämä viimeisten päivien sanansaattaja palauttaisi heidät jälleen takaisin alkuperäiseen uskoon, takaisin isien uskoon.63-0320 Kolmas sinetti
Valo ja pimeys eivät voi olla yhdessä. Kun valo tulee sisälle, pimeys poistuu. Näettekö? Se ei voi – kaikkein voimakkain… Te ette voi sammuttaa valoa pimeydellä, mutta te voitte poistaa pimeyden valolla. Se on totta. Ja Hän on Valo, ja Hän on Sana. Näettekö? No niin, siinä se on, aivan suoraan takaisin. Te ette voi tehdä sitä valheeksi ettekä miksikään vääräksi. Se tulee aivan suoraan takaisin tähän kohtaan uudestaan. Kyllä.63-0320 Kolmas sinetti
No niin, nämä arvohenkilöt tulivat esiin ja he olivat niin kiinni korvikkeissaan: ”No,” he sanoivat: ”Nyt, jos Messias tulee, Hän varmasti tule Kaifaan tykö. Hän tulee meidän kirkkokuntaamme. Hän tulee fariseusten tykö.”63-0320 Kolmas sinetti
Saddukeukset: ”Niin te ajattelette; Hän tulee Saddukeusten tykö.”
Siinä he olivat (Näettekö?), sama asia, kuin heille on tänään. Näettekö? No niin, mutta kun Hän tuli, se oli outoa. Hän tuli, oh, täysin vastoin sitä, mitä he ajattelivat, mutta Hän tuli Sanan mukaan, eivätkä he tunteneet Sanaa.
Sallikaa minun sanoa se todella niin, että te – että se uppoaa syvälle. Minä haluan meidän käsittävän sen: Se on se, mikä on vialla teissä tänään. Näettekö? Te ette tunne Sanaa.
Hän on alkanut ratsastaa sillä pimeinä ajanjaksoina. Sitä tuo musta hevonen edusti: pimeitä ajanjaksoja, sillä se oli keskiyön aika todellisille uskoville, jotka olivat jäljellä. Tarkatkaa nyt tätä seurakuntajaksoa, tuota keskimmäistä seurakunnan ajanjaksoa, pimeää seurakuntajaksoa. Katsokaa, kuinka Hän sanoo: ”Sinulla on vain vähän voimaa.” Se oli keskiyö heille, todellisille uskoville.63-0320 Kolmas sinetti
No niin, tarkatkaa. Käytännöllisesti katsoen kaikki toivo oli otettu pois todelliselta seurakunnalta, sillä tämä mies hallitsi sekä kirkkoa että valtiota. Mitä he tekisivät? Näettekö? Katolisuus oli ottanut valtaansa sekä seurakunnan että valtion, ja ja kaikki, jotka eivät olleet samaa mieltä katolisuuden kanssa, tapettiin. Tästä syystä hän oli mustan hevosen selässä. Ja katsokaa, millaisen pimeän asian hän teki (Näettekö?), silloin te voitte nähdä. Ja te vain… Jos te tunnette historiaa, katsokaa sitä. Ja te… No, teidän ei edes tarvitse tuntea sitä, tietääksenne tämän.
Nyt, katsokaa! Kaikki toivo oli mennyt; se on hänen musta hevosensa. No niin, hän ratsasti esiin valkoisella hevosellaan, viekkaana; sitten hänelle annettiin valta, hän otti rauhan pois, tappoi miljoonia. Sitä hän aikoi tehdä ratsastaessaan eteenpäin; ja hän yhä tekee niin. Näettekö? Nyt, täällä hän on nyt mustan hevosensa selässä, tullen esiin, pimeä ajanjakso, sitä tuo aika oli, juuri noihin aikoihin kirkko vakiintui ja sai vallan, he tukahduttivat kaiken muun ja jatkoivat läpi satojen ja satojen ja satojen vuosien, se on se, minkä jokainen lukija tuntee pimeänä keskiaikana. Kuinka moni tietää sen? Varmasti, pimeä ajanjakso. Siinä on teidän musta hevosenne, edustaen tuota pimeää aikaa.
Vaakansa kädessään (Näettekö?), huutaen “Koiniks-mitta vehnää yhden denarin, ja kolme koiniksia ohraa yhden denarin.” Näettekö? Itse asiassa se on… Vehnä ja ohra ovat luonnollisia elämän asioita. Niistä tehdään leipää ja niin edelleen. Mutta te näette, että hän veloitti niistä.63-0320 Kolmas sinetti
Mitä se tarkoittaa, että hän veloitti alamaisiaan siitä elämän toivosta, jonka hän antoi heille tekemällä… hän alkoi juuri sinä aikana laittaa heidät maksamaan rukouksista, veloittaen rukouksista. He yhä tekevät niin – novena rukoukset. Sillä, mitä hän oli tekemässä? Kaappaamassa maailman rikkaudet, mitaten vaa’alla koiniks-mitta vehnää yhden denarin, ja kolme koiniksia ohraa yhden denarin.
Mustan hevosen ratsastaja oli tekemässä – ottamassa alamaisiltaan pois heidän rahansa, kun Raamattu ennustaa, että hänen vallassaan on oleva maailman rikkaudet. Niin kuin sanoimme eilen illalla Venäjästä ja kaikesta siitä, he vain ottivat rahat ja riistivät ihmisiltä kaiken, mitä heillä oli, kaiken. Niinpä siinä se on.
Hän veloitti sellaisesta elämästä, jota hän oli antamassa alamaisilleen, veloittaen pappien rukouksista, heidän rukoillessaan ihmisiä pois kiirastulesta. Veloittaen… (Nyt minä otan tämän suoraan historiasta). Veloittaen, luullakseni se on novena rukoukset, luullakseni kaikki tietävät sen. Novena, luullakseni se on jotakin, mitä teidän täytyy tehdä, tiedättehän, jonkinlainen katumusharjoitus. Jonkun täytyy veloittaa siitä. Tuoden maailman rikkaudet hänelle, itselleen, kirkkoon itseensä, ja hän ratsastaa yhä. Voi, kyllä varmasti. Kyllä, yhä ratsastaa.63-0320 Kolmas sinetti
Huomatkaapa… Tässä on hyvä osa nyt. Huomatkaapa: “Katso, ettet turmele tätä viiniä ja öljyä.” Vain vähän jäljellä sitä, veljet. ”Älä sinä koske siihen.” Nyt, öljy on – symbolisoi Henkeä, Pyhää Henkeä.
No niin, öljy esittää Henkeä, ja viini symbolisoi ilmestyksen antamaa virkistystä. Voi, minä haluaisin juosta ympäri tätä paikkaa. On ihme, etten herättänyt koko naapurustoa, kun Herra näytti sen minulle. Ilmestyksen tuoma virkistys… Näettekö? Öljy ja viini Raamatussa ovat aina yhdistetyt toisiinsa. Minulla on sanahakemisto ja minä katsoin, ja siellä on ketju niistä sillä tavalla, missä viini ja öljy kulkevat yhdessä kaiken aikaa. Näettekö?63-0320 Kolmas sinetti
Kun Jumalan luvatun Sanan totuus on todella tullut paljastetuksi Hänen pyhilleen, jotka ovat täytetyt öljyllä, he kaikki tulevat virkistetyiksi. Viini on virkistys. Kunnia, minä tunnen sen juuri nyt, virkistyneenä ilosta, huudoista. Ja kun se tapahtuu, sillä on heihin samalainen vaikutus kuin – kuin viinillä on luonnolliseen ihmiseen; koska kun ilmestys Jumalan totuudesta on annettu, ja todellinen uskovainen on täytetty öljyllä, ja ilmestys on paljastettu, silloin sen aikaansaama virkistys tulee niin suureksi, että se saa hänet käyttäytymään epänormaalisti. Se on totta. Kunnia!
No niin, minulla on toinen asia täällä, jonka minä haluan teidän huomaavan. Huomatkaapa. Se ei ollut yksi neljästä elävästä olennosta, joka sanoi: ”Älä koske öljyyn äläkä viiniin.” Huomasitteko te sen? Nuo neljä olentoa olivat puhuneet. Mutta tarkatkaa. Sallikaa minun lukea siitä vähän, katsokaapa: “Koiniks-mitta vehnää yhden denarin ja kolme koiniksia ohraa yhden denarin ja katso, ettet turmele viiniä ja öljyä.”
No niin, katsokaahan tänne: ”Ja minä kuulin äänen niiden neljän olennon keskeltä…” Mikä se oli? Karitsa. Aamen. Se ei ollut nuo neljä olentoa. Karitsa sanoi sen. Huh: Hän on aikeissa ottaa omansa; ne, jotka kuuluvat Hänelle. Hän on lunastanut sen. Näettekö? Aamen. “Äläkä koske tuohon öljyyn.” Ei todellakaan. Eivät nuo neljä olentoa, vaan Karitsa oli se, joka sanoi sen. Oi! Karitsa, nuo neljä olentoa eivät ilmoittaneet tätä.
Karitsa itse sanoi: Kun nuo neljä olentoa sanoivat: ”Tule ja katso,” ja he menivät ja näkivät sen sillä tavalla, ja Hän sanoi: ”Koiniks-mitta vehnää yhden denarin, ja neljä…?... niin paljon tästä ja niin paljon ohrasta…” Mutta sitten Karitsa huusi heidän keskeltänsä ja sanoi: ”Mutta älä turmele viiniä ja öljyä.” Huh-huh. Se on totta. Oi! “Kuunnelkaa tätä. Älä vain turmele sitä, tai sinä saat maksaa siitä jonakin päivänä.” 63-0320 Kolmas sinetti
Artikkeli englanniksi: The Third Seal www.branham.org